.

read it or leave it. thats it and i am not a terrorist. tQ :)







June 30, 2011

muscle injury

salammm!



muscle injury. aku taktau camne nk explain dlm sains. yelah, time sains form 3 aku upah kawan aku soh buatkan notes sume, aku tido je. tp bile masuk bab pembiakan aku paling segar. heee.. mase kimia form 4 & 5 pulak, duduk dekat meja paling belakang makmal susun kerusi, pastu tido dan segar bile nk buat eksperimen. jd tak hairan lah kalau subjek kimia aku xdapat kredit mase SPM.

so, muscle injury ni terjadi bile kite.. errr.. siyes, aku taktau nak explain sebenanye. jadi korang google ke wiki ke lah nnti ye.

ape yang aku alami skrg, muscle kat kaki/betis aku sakit sgt. seminggu kadang2 3 or 4 kali aku jogging. teori simple aku dpt fikir. bile badan berat, kaki jadi tak larat nk bawak badan aku. maka, injured lah muscle tersebut. tp takde lah smpai tisu koyak ape jadah sume tu. cume effect nye yg paling utama ialah masalah utk berak. tandas cangkung mmg kene elak. bile bahagian bawah peha bertemu atau bertindih dengan muscle bahagian betis, memang terbaikk! itu jam, bile nak bangun dr kedudukan mencangkung tu mmg kene berpaut kat pintu bilik air bagai lah. sakitnye tuhan saja yg tahu.

almost 3 weeks aku kene. bile jog, xsakit sgt, tp bile berhenti lari, sakit mcm nk sesak nafas. pastu keje kene berdiri pulak sepanjang hari. mmg heaven! kadang2 keting ni rase mcm dah salah parking. huhu. tapi bg aku, selagi aku bleh jalan, insyaallah nothing serious kot kan?

any advice people out there?

take care yaw! :)






2 comments:

cd tora datang lagi said...

parah ko nie maybe ko terlalu lame berdiri kot cecube ko duduk jika rase akan kesakitan itu

myhatiku said...

hope dat its not turn to serious :)
take care!:)