.

read it or leave it. thats it and i am not a terrorist. tQ :)







July 27, 2010

Kejadian ganjil

... salam people! today nak membebel sikit. buleh? buleh lah eh. Sikit jee! buleh ka xbuleh aku tetap nak membebel! huhu. Da lame aku nk story tp cam xde mase. okay, Below are the list kejadian2 aneh yg berlaku time aku kat Bus stand Alor Gajah ari jumaat aritu tggu bus ke Klang selama 2jam sendirian. Saksikanlaaaahhh... (sambung nyanyi lagu iewan dangdut tu)

1st : Sila jangan tayang alor bontot anda.
* kalo putih gebu yang bile jejaka gay pon bleh jadi straight bile tgk. xpe yea silakan tayang. Ini ko tayang yg berkerak baek punye. Getah spender dah longgar. Spender kepam. Spender gmbr hello kitty. Pastu bleh pulak dok tayang depan aku. Nasib kau baek lah time tu aku mls nk bwk kuar kamera dan time tu aku sorg2 xde kwn seangkatan. huhu. Cukup satu kamus carutan aku khatam bersendirian time tu. Ya Allah maafkan aku. :)

2nd : Berglamor lah kamu di tempat yg betul.
* Bukan dengki mahupun cemburu, cume membgthu fakta. Pakai jaket kulit siap bulu2 kat collar tu, dlm pakai dress leopard, legging kulit berkilat, makeup xpaya ckp la dan berkasut ala2 gladiator tu, sedang tunggu bus di bus stand alor gajah yg time tu darjah kepanasannye Tuhan je yg tau. Aku dgn +ve thinking nye kot-lah minah ni japg ade kompressor dtg amek ke kan. Usha punye usha, skali naek bus Tai Lye ke Tampin. Wth? Mls nk cite byk, bayangkanlah sendiri. FYI, Bus Tai Lye tu bus yg ade kat melake and bus tu cam nk roboh dah dan berlantaikan papan je. Teruskan imagine anda. ;p

3rd : Hormatilah org tua.
* Budak pakai baju skola, muke sopan bertudung labuh halau makcik jual serunding mcm halau kucing bawah meja. Agaklah, aku pon xnk beli gak, xde ar smpai "shuh2..blah lah makcik!". ko Buat muke paling comel & ckp " xpe makcik, thank you" dah lah kan. Nk di sekel budak tu, anak org. Kalo aku knal budak tu lame da kene cepuk dah. huhu.

4th : Hari Jumaat hari yg mulia.
* Org melayu pakai sleeveless & short pant pada hari jumaat. Ko ni org ke ape?? Org cina pon pakai baju kurung hari jumaat. Dah lah putih, comey pakai baju kurung pulak. Buat malu weh! adoyaii. Mmg lah kubur laen2, mmg lah sukati ko nk pakai ape, tapi ishhh! xtau nk ckp pe dah. Haa ni lagi satu, kat bustand tu ade kedai mkn depan tu ade surau. Tp ade segerombolan mamat melayu Islam da baligh dan dah tua pon bantai dok lepak lunch sap kok tang time org tgh berpusu2 nk g surau smyg Jumaat. hah??!!

5th : sila jangan keliru akan jantina anda.
* Yg laki dok jln terkepit2, Yg pompuan dok jln mengengkang ala2 gangster kampung pisang! Time tu ade sorg minah pengkid ni, die ni kwn minah yg tayang alor gajah tu lah. Sap kok dgn muke xbersalah hembus dpn aku, berkepok2 yea. Rase cam ade org tgh fogging pulak. Yg budak laki sblh aku ni pulak dah buat muke meluat smbil mengkibas2 kan asap tu. Adeihh.. pe nak jd pon xtau lah bdk2 skrg nih.

... Maaflah yea, agak panjang pulak. Pnt gak membebel ni rupenye. && sory ye Tatabahasa aku hancus! huhu. Till then, Roger & Out!


lovelove,

3 comments:

Azirah said...

mmg sagt bodoh n ganjilkan manusia itu..huh x pelik2

Cik Siti Hajar said...

aku taw bus melaka tu mcm mne..

lg advance bus klang..

biasa lah nelly..
yg kurap2 kat kaki tu lah yg die nak tayang...

me, nelly said...

nauzubillah lah, mintak simpang sgt jadi kat kite kan. huhu. :)