.

read it or leave it. thats it and i am not a terrorist. tQ :)







January 20, 2011

driver lori memang cool !


Salamm.



Semalam, aku bace blog seorang blogger gay nih. die cite pasal pemandu lori ni pekerjaan yang cool. Itu benar!
Tibe2 aku terus teringat kat abah. Tapi hari2 memang ingat pon kat abah sume.

Abah aku dlu keje bawak lori kontena. Yang lori besar gedabak tayar ade berape belas tah tu. Gile sedih kot.
Mane tak, abah kurus je. Bawak lori besar gedabak. Keje bawak lori ni ikot shift. Kalo keje pagi balik petang, kalo keje petang balik tgh2 pagi bute. Bile abah keje petang paling takbest pasal umah macam xde life je. Abah takde, makan pon tanpa abah. Sedih weh! Abah balik muke letih gile. kesian beliau. :(

Yang paling sedih bile kadang2 lori abah rosak. Ade sat
u malam tu lori abah rosak, mama datang kat tempat tu sorang2 naek moto kapcai je pasal nk teman abah tggu sampai lori tu elok. Lagi sedih bile musim hujan. Kitorang kat umah dah risau2 doa2 dah sebab abah kne jln tgh2 mlm. Gilerrr kau tak risau??

Bile umur da meningkat, abah tukar profession. Bawak lori kecik je. Anta barang2 opis mcm printer, kerusi, meja komputer sume tu. Tp abah kne angkat barang2 tu. Bile kakngah dah keje sume, abah dah takpaya keje lagi.

Abah sekarang dah jadi suri rumah tangga. Tolong mama jage cucu.

Ohkayyy fine, aku dah touching dah nih. Kali ni memang btol2 azam aku nk blaja rajin2. Blaja sampai degree je cukuplah. Aku nak keje, nak tolong abah pulak.

Aku & Abah di hari pendaftaran degree aritu.


Love you and thank you abah!

err.. ketara sgt ke homesick aku neh? huhu

** baru aku prasan aku kurang cite pasal abah. huhu. abah ni pendiam pemalu sikit. :p

much love!

4 comments:

cd tora datang lagi said...

hohoho megerti da sekarang

Sarah and Faiz said...

sweet gila weyh !

me, nelly said...

huhu. hargai lah abah anda. :)

PADLE said...

aloloooo....suh weeeeeeetnye.....
haha!